خوراکی های ترمیم مو

خوراکی-های-ترمیم-مو-کانون-مو

در این مقاله قصد داریم بپردازیم به خوراکی هایی برای ترمیم مو اگر موهای سوخته و آسیب دیده دارید این خوراکی ها را فراموش نکنید

هیچ فاکتوری بهتر از غذا نمی‌تواند حال موهای شما را خوب و سلامت آن را بازیابی کند؛ بنابراین بهتر است:

_ از سبزیجات سبزرنگ تازه به ویژه اسفناج و انواع جوانه‌ها مانند عدس، ماش گندم و جو در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید؛ برای مثال خوردن سالاد با چاشنی روغن کنجد یا زیتون معجزه می‌کند.

_ کمبود آهن و پروتئین دلیل دیگری است که موهای شما را در خطر آسیب دیدگی قرار می‌دهد؛ پس بهتر است مصرف حبوبات، گوشت قرمز، تخم مرغ و میوه‌های خشک در طول هفته را فراموش نکنید.

_ بعضی از افراد به دلیل شرایط جسمانی خود از نبود اسید فولیک کافی و ویتامین‌های مورد نیاز بدن رنج می‌برند . توصیه ما این است که با مراجعه به یک متخصص تغذیه این کمبودها را شناسایی و برای رفع آنها از مکمل‌های لازم استفاده کنند. مصرف قرص‌های امگا ۳ یکی از این راه‌حل‌هاست.

_ بیوتین یا ویتامین B7 ویتامین دیگری است که وجود آن برای ترمیم مو های سوخته و آسیب‌دیده بسیار ضروری است اما بهترین راهی که می‌توانید با آن بدن خود را ویتامینه کنید مصرف روزانه چند عدد گردو، بادام و دیگر مغزهای آجیل به علاوه مصرف میوه‌هایی مانند موز و انبه است.

_ اما در مورد وعده‌های غذایی تاکید می‌کنیم که غذاهای سرشار از حبوبات و سبزیجات مانند انواع ‌آش، حلیم خوراک عدس و لوبیا بهترین انتخابی است که شما می‌توانید برای سالم‌سازی و ترمیم مو های خشک و وز شده‌تان داشته باشید. فراموش نکنید که در این مدت باید قید خوردن فست فودهای پر ضرر را بزنید.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *